Amaç

“Gerçek mi, sahte mi?” tartışmalarının gündemi meşgul ettiği bir dönemde, Anavarza markası ile bal denilen mucizevi gıdayı hakettiği yere ulaştırmayı amaçlayarak yepyeni bir logo, kurumsal kimlik ve ambalajdan iletişim kampanyalarına kadar uzanan geniş ve uzun soluklu bir çalışmaya başladık.

Süreç

Tabiatın bize sunduğu en doğal tatlardan biri olan bal, herhangi bir ürün gibi anlatılmamalıydı. Bal, insanlar tarafından üretilmiyor sadece ambalajlanıyordu. Balın gerçek üreticilerinden insanlara bahsetmemiz lazımdı.

Uğrunda binlerce arının milyonlarca kilometre kanat çırptığı, arıcının toplamak için aylarca sabırla beklediği balın ziyan olmaması ve değerinin anlaşılması için kolları sıvadık. Arının üretim sürecini benimsediğimiz “sır, sabır, armağan” marka söylemi kimliğin tamamlayıcısı olarak geliştirildi. Arı’ya saygı duruşu fikriyle hazırlanan yeni logo ve görsel yaklaşımla da tüm iletişim malzemeleri yenilendi. Anavarza ambalajıyla ödüller kazandık ama aslında onun tasarımını biz yapmamış, doğadan almıştık.

Sonuç

Arının sırrına, arıcının sabrına ve tabiatın bizlere sunduğu kusursuz armağana bir saygı duruşu: Sır, Sabır, Armağan.

• 2015, World Packaging Organisation, Gıda Kategorisi, World Star Ödülü
• 2014, Ambalaj Ayyıldızları Ödülü, Tüm Kategoriler, Altın Ödül

Logo

Öncesi / Sonrası

Kimlik

Katalog

Ambalaj

Öncesi / Sonrası

Kampanyalar

#ArıYoksa Biz de Yokuz

Anavarza Çocuk

Web

Sır. Sabır. Armağan

Ziyan Etmeyiniz

İşbirliği için;

Sevda Gürcüoğlu, Beynelmilel İşbirlikleri Sorumlusu
[email protected]
Suadiye / İstanbul
+90 532 707 05 32